چطور ماندگاری بوی عطر را افزایش دهیم؟

مقاله حوزه آرایشی و بهداشتی از جمله: آرایش چشم و ابرو - آرایش صورت - آرایش مو - لوازم آرایشی - نکات آرایشی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

ماندگاری ادکلن و عطر

عطرها در بالا رفتن اعتماد به نفس تاثیر زیادی دارند و باعث می‌شوند که در میان افراد یک وجه تمایز منحصر به فرد داشته باشید. اما اولین سوالی که بعد خریدن عطر ذهن هر کسی را مشغول می‌کند، این است که چطور می‌توان ماندگاری عطر را بالاتر برد؟ به طور کلی عطرها در مقایسه با ادکلن‌ها ماندگاری بیشتری دارند. اما قطعا به کار بستن یک سری ترفندها باعث می‌شود که ماندگاری عطر خود را دو چندان کرده و برای مدتی بیشتر از بوییدن رایحه مورد علاقه‌تان لذت ببرید. پس برای اینکه ۱۵ راهکار بالا بردن ماندگاری بوی عطر را یاد بگیرید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

۱_قبل زدن عطر مرطوب کننده بزنید

هر چقدر که پوست رطوبت بیشتری داشته باشد، ماندگاری عطر هم بالاتر خواهد رفت. پس کافیست که قبل اسپری کردن عطر، بر روی ناحیه مورد نظر کمی مرطوب کننده بدون بو بزنید. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که پوست خشک، رایحه عطر را زودتر از بین می‌برد.

۲_به جای لباس، عطر را روی پوست بدن اسپری کنید

علاوه بر رطوبت بدن، چربی‌های طبیعی پوست نیز به ماندگاری بیشتر عطر کمک می‌کنند و زدن عطر بر روی لباس، مانعی برای تماس عطر با پوست بدن محسوب می‌شود. پس همیشه سعی کنید که عطر را به جای لباس روی پوست بدن اسپری کنید.

۳_بعد از حمام عطر بزنید

افزایش ماندگاری عطر

همانطور که بهتر است محصولات مراقبتی را بلافاصله بعد از حمام به پوست بزنید، باید درمورد عطر هم همین کار را بکنید. چرا که پوست تمیز رایحه عطر را با جان و دل به خود جذب می‌کند. البته حواستان باشد که ابتدا حتما پوستتان را خشک کرده و سپس عطر بزنید.

۴_عطر را در مکانی سرد و تاریک نگه دارید

نور و گرما دو دشمن بزرگ برای از بین بردن ماندگاری عطر شما هستند. چون که باعث اکسید شدن، شکستن مولکول‌های عطر، از دست رفتن نت‌های بویایی و تغییر ترکیبات عطر می‌شوند. پس حتما حتما شیشه عطرتان را در مکانی سرد و تاریک و به دور از نور خورشید نگه دارید. کشوی میز آرایشتان بهترین مکان برای نگهداری عطر است و بهتر است سعی کنید شیشه عطر را روی میز آرایش یا قفسه‌های حمام و دستشویی قرار ندهید. البته بهترین کاری که می‌توانید بکنید، این است که شیشه عطر را از جعبه مخصوص به خودش خارج نکنید تا از عوامل محیطی در امان بماند. 

۵_عطر را بر روی نقاط گرم و دارای نبض بزنید

حتما شما هم این مورد را زیاد شنیده‌اید که مناطق نبض‌دار بهترین نقطه برای اسپری کردن عطر هستند. چونکه عطری که به نقاط نبض‌دار اسپری شود، به آرامی در هوا متصاعد شده و ماندگارتر می‌شود. پشت زانو، گردن، داخل آرنج، پشت گوش، بالای گوش، مچ دست، روی سینه، روی شکم یا حتی گردن و قفسه سینه بهترین نقاط برای زدن عطر محسوب می‌شوند.

۶_به میزان غلظت عطر توجه کنید

عطر و ادکلن

عطرها مخلوطی از ترکیبات معطر، حلال‌ها، اسانس‌ها و مواد تثبیت کننده هستند. در حقیقت، پرفیوم‌ها غلیظ‌ترین نوع عطر هستند و بعد از آن‌ها، ادوپرفیوم و ادوتویلت به ترتیب از غلظت کمتری برخودارند. در حقیقت هر چقدر که میزان آب موجود در عطر کمتر باشد از ماندگاری بیشتری برخودار است. پس در هنگام خرید عطر، حتما به غلظت و کیفیت آن توجه کنید.

۷_شیشه عطر را تکان نداده و درب آن را باز و بسته نکنید

هر چقدر که عطر شما در معرض هوا قرار بگیرد، ماندگاری کمتری خواهد داشت. پس از باز کردن بی‌مورد درب شیشه عطر خودداری کرده و به هیچ وجه شیشه آن را تکان ندهید. 

۸_عطر را از شیشه‌ای به شیشه‌ای دیگر انتقال ندهید

اگر شیشه عطرتان خیلی دوست داشتنی نیست و قصد دارید که عطر را به ظرف دیگری منتقل کنید، همین حالا از اینکار صرف نظر کنید. چون با اینکار هم عطر در معرض هوا قرار گرفته و باید قید ماندگاری آن را بزنید. 

۹_گلوله‌های پنبه‌ای معطر را در کمد لباستان بگذارید

موندگاری بوی ادکلن

اگر دوست دارید که لباس‌هایتان همیشه بوی عطرتان را بدهند، کافیست که از این ترفند طلایی استفاده کرده و کمی عطر را روی گلوله‌های پنبه یا دستمال کاغذی اسپری کنید. حالا کافیست که این گلوله‌ها را در قسمت‌های مختلف کشوی لباستان بگذارید تا با هر بار باز کردن درب کمد، از بوی خوش عطرتان مست شوید.

۱٠_از محصولاتی که بوی عطرتان را می‌دهند کمک بگیرید

محصولاتی مثل شامپو یا لوسیون با رایحه‌های مختلف تولید می‌شوند و ممکن است که رایحه عطر مورد علاقه شما هم در بین آنها وجود داشته باشد. پس اگر می‌خواهید که ماندگاری و غلظت بوی عطرتان را به بالاترین میزان ممکن برسانید، کافیست که عطر خود را از برندی تهیه کنید که سایر محصولات خود را هم با همان رایحه تولید کرده باشد. مانند Clean، Calvin Klein و Versace سه نمونه از این برندها هستند.

۱۱_عطر اسپری شده را بیش از حد نمالید

شاید تصور کنید که مالیدن بیش از مچ دست‌ها به هم یا عطر اسپری شده بر روی پوست، باعث شود که عطر بیشتر به خورد پوست رفته و ماندگار شود. اما اصلا اینطور نیست. چون اینکار باعث تجزیه و تبخیر مواد شیمیایی موجود در عطر و از بین رفتن نت‌های پایانی آن خواهد شد. پس اگر عطرتان از نوع اسپری است که هیچ، اما اگر از عطرهایی با ظرف مالشی استفاده می‌کنید، به هیچ وجه آنها را بیش از حد روی پوست نمالید. 

۱۲_از وازلین کمک بگیرید

همانطور که گفتیم، مرطوب کردن پوست به ماندگاری بیشتر عطر کمک می‌کند. وازلین یک مرطوب کننده نیست، اما می‌تواند رطوبت موجود در پوستتان را حفظ کرده با چربی خود، عطر را ماندگارتر کند. پس بهترین کار این است که قبل اسپری کردن عطر، مقدار کمی وازلین روی نقاط نبض‌دار بمالید و سپس عطر بزنید. 

۱۳_درب شیشه عطر را محکم ببندید

حتما برای شما هم پیش آمده که خیلی اتفاقی و ندانسته درب شیشه عطرتان را محکم نبندید و بعد از گذشت یکی دو روز ببینید که نصف عطرتان پریده است! چون باز ماندن درب شیشه عطر هم آن را در معرض هوا قرار می‌دهد. پس اگر شیشه عطرتان از نوعی است که باز و بسته می‌شود، همیشه درب یا درپوش آن را محکم ببندید.

۱۴_عطر را روی پوست کثیف یا حاوی ضد عرق اسپری نکنید

عطر و ادکلن

هر چقدر که پوست شما تمیزتر باشد، ماندگاری عطر هم بالاتر خواهد رفت. توجه کنید که منظور از تمیز بودن، این است که هیچگونه ماده ضد عرقی هم نباید بر روی پوستتان وجود داشته باشد. همچنین به هیج وجه عطر را روی بدن عرق کرده یا پوست دارای زخم و خراش اسپری نکنید. چون در این صورت بوی عطر خوشایندتان بعد مدت کوتاهی به یک بوی زننده تبدیل خواهد شد. 

۱۵_به تناسب آب و هوا و عطر توجه داشته باشید

هر عطری در فصل مناسب خودش ماندگاری بیشتری دارد. مثلا عطرهای سبک و خنک برای فصول گرم سال مثل بهار و تابستان مناسب‌تر هستند، چرا که با گرما ترکیب شده و ماندگاری خوبی را به وجود می‌آورند. نت‌های چوبی، نعناع هندی، وانیل، کندر، کاج، سدر از آن دسته نت‌هایی هستند که ماندگاری خوبی دارند. نت‌های بویایی گلدار هم برای فصل زمستان انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شوند.





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : baran
ت : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی